Fitness Sala Bezanijska Kosa Beograd
Galerija Fitness Sala

 • Individualno grupni treninzi - Funkcionalni trening


Funkcionalni trening je svrsishodan sistem programa i vežbi koji se primenjuje u cilju smanjenja broja povreda i poboljšanja fizičkih sposobnosti. Redukcija povreda se ostvaruje putem progresa, od prostih ka složenim vežbama. To je sistem pripreme zasnovan na najnovijim naučnim istraživanjima i nije trend, već rezultat povećanja znanja u oblasti rehabilitacije i treninga. Prvenstveno se primenjuje u sportu, za čije je potrebe i osmišljen, ali u novije vreme sve je više prisutan i u fitnesu.

Funkcionalni trening predstavlja trening opšte fizičke pripreme i obuhvata vežbe za celo telo. Ovaj sistem treninga zasnovan je na treniranju pokreta, a ne mišića, te stoga pokušava da se fokusira na višezglobne pokrete koji povezuju mišićne grupe u toku šeme pokreta, u sve tri ravni. Najbolje ga je opisati kao program vežbi koji uči vežbače da upravljaju sopstvenim telom pri svakom segmentu pokreta.

U funkcionalnom treningu snaga se razvija sa namerom da se poboljša veština, a ne radi besciljnog povećanja snage. Hipertrofija se razvija u područjima koja će imati koristi od veće veličine, a ne u područjima koja su bitna za estetiku. Iako mnogi treneri veličaju snagu na osnovu jednog maksimalnog ponavljanja, treba imati u vidu da je jedina prava snaga, funkcionalna snaga. Funkcionalni trening podrazumeva izvođenje različitih vežbi, za razvoj različitih fizičkih sposobnosti, pa i snage, uz primenu opterećenja koje najčešće predstavlja sopstveno telo, a ponekad i slobodni tegovi, uz korišćenje različitih rekvizita i sprava. Pored snage ovaj sistem koristi mnoge koncepte za poboljšanje brzine, izdržljivosti, pokretljivosti i stabilnosti. Ipak najvažnija karakteristika funkcionalnog treninga je da se u njemu primenjuju složene vežbe, koje istovremeno uključuju veći broj mišića i veći broj zglobova, a tokom vežbanja se najčešće pomera celo telo, a ne samo pojedini delovi.

Struktura pojedinačnog treninga podrazumeva:

1. Uvodni deo u koji spada zagrevanje putem vežbi sa penastim valjkom, vežbi rastezanja, dinamičke fleksibilnosti, aktivacije određenih mišićnih grupa, pokretljivosti, stabilnosti i brzine reakcije.

2. Glavni deo koji obuhvata vežbe za:

- Poboljšanje tehnike kretanja
- Poboljšanje koordinacije
- Povećanje snage
- Povećanje brzine
- Povećanje izdržljivosti
- Poboljšanje funkcija respiratornog i kardiovaskularnog sistema

3. Završni deo u vidu statičkog rastezanja.

U procesu funkcionalnog treninga koriste se različiti rekviziti kao što su: Penasti valjci, TRX trake, elastične trake, stabilizacijske lopte, medicinske lopte, palice, reakcione loptice, teniske lopte, vijače, klupe, steperi, merdevine, ruska zvona, bučice, šipke, tegovi i drugi.



Kontakt

Marka Čelebonovića 2
Bežanijska Kosa
11070 Novi Beograd

TEL: 063 221920
Email: office@fitnesssala.rs

Društvene Mreže

Facebook

Instagram

Ukupno Poseta: 4248     Danas: 6     Juče: 23        © BGAutentik